קיבלתי התראה על 'אירוע' במונה המים - מה לעשות?

בדיקת שיוך המונה

בקבלת התראה במונה המים מכל סוג שהוא, לרבות: "חשד לדליפה", מומלץ לבדוק שנתוני המונה המופיעים בהודעה, הם נתוני המונה המצוי בנכס והמספק מים לנכס. בנוסף לבדוק גם ע"י פתיחה וסגירה של הברז הראשי שאחרי המונה. 

בדיקה זו חשובה במיוחד בבתים משותפים וכיו"ב.

במקרה בו נמצא שהנתונים לא תואמים והמונה הרשום לא שייך לכם, יש למלא טופס שיוך למונה המים >>


המונה שייך לי ויש חשד לדליפה

יש לבצע את כל הבדיקה הבאה:

לסגור את כל הברזים הפנימיים בבית (מכונת כביסה, גינון וכו' - לא את הברז הראשי שבסמוך למונה) וללכת לבדוק במונה:

במונה מדגם סונטה (בישובים אדם, נעלה, שבות רחל, עמיחי, שער בנימין, מעבר מכמש):

אם יש תנועה במספרים שבריבוע הספיקה (הריבוע התחתון), ויש חץ בצד שמאל לכיוון הבית אזי קיימת צריכה/נזילה פעילה למרות שכל הברזים סגורים.

הסבר: תנועה זו במונה מראה את הספיקה של כמות המים בליטרים שעוברת במונה לשעה.

המדידה נרשמת בריבוע עם הספרות הגדולות שמעל ריבוע הספיקה - כאשר עוברת כמות של 1000 ליטר, 1 קוב, המספר בריבוע למעלה משתנה ומתווסף לרישום הצריכה.

 

במונה מדגם גלאט כרמל (בישובים תל ציון, נחליאל וגני מודיעין):

בעת סגירת הברזים ולפני יציאה מהבית, או כל זמן שברור שאין בו צריכות מים, לצלם את המונה או לרשום את הצריכה המופיעה על המונה כולל יחידות הליטרים שבאדום. לשוב לאחר זמן , לפחות שעתיים-שלוש, ולבדוק אם יש עליה במספרים במונה לעומת אלו שהיו לפני הסגירה היציאה.

 

אם כן-ייתכן שיש נזילה.

פעולות לאיתור מקור הנזילה:

  • נזילה בשירותים: יש לבדוק קיומה של נזילה מהניאגרה ע"י הנחת נייר בתוך האסלה בצד ממנו המים יורדים מהניאגרה לאסלה. במקרה של נזילה הנייר ירטב. במידה ויש נזילה יש לבדוק  את תקינות המערכת.
  • נזילה ברחבי הבית והגינון: יש להזמין שרברב שמצויד בגלאי נזילות. יש לבצע את הבדיקה בכל צנרת הבית כולל זו שבגינה כולל דוד השמש והקולטים שבגג.
  • נזילה בגינון פרטי ואו גינון ציבורי: לאחר בדיקת הנזילה ברחבי הבית יש לבצע בדיקה נוספת במערכת הגינון, ע"י הפעלת ההשקיה ולבדוק אם הכמות שבהשקיה היא גבוהה ממה שמתוכנת לה במחשב ההשקיה. אם כן ייתכן ויש קרע בצנרת הגינון עצמה, ויש לטפל בצנרת ואו בתקינות המחשב.
  • אכלוס יחידת דיור או תחילת השקיה בעונת הקיץ: יש לבדוק אם הצריכה היומית הגבוהה נרשמה במועד בו אוכלסה יחידת הדיור שבביתכם או אם התחלתם להשקות את הגינה. אלו אירועים שמגדילים את הצריכה היומית.

שימו לב - במקרה בו ההתראה התקבלה בערב ולא ניתן לטפל בנזילה - מומלץ לסגור את הברז הראשי בשעות הלילה (או בכל זמן שאין פעילות בבית) עד לטיפול בנזילה.


נמצא כי קיימת נזילה – מה לעשות?

יש למלא הצהרה על תיקון נזילת מים >>

יש לצרף להצהרה תמונות וחשבונית תיקון.


יצירת קשר

לשאלות ובירורים נוספים יש לפנות לברכה אביטבול בימים א'-ה' בין השעות 8:30-14:00 בטלפון 02-9977273 או באמצעות פנייה מקוונת >>